Pengikut

Rabu, 26 Disember 2012

kl - jb - singapore part 4

16 November 2012

Kami keluar dari hotel lebih kurang 8 pagi, kebetulan ada teksi melintas, terus tahan dan minta hantrakan ke hentian Larkin. Tambang rm10, ok la. Sampai kat sana, ada budak lelaki offer tiket bas ke kl, aku tak fikir panjang terus beli rm35, mahal sikit sbb aku turun kat pudu. Sampai pudu jam 1.30 ptg, jln lagi ke lrt star  plaza rakyat ke masjid jamek , sampai masjid jamek tukar mlrt putra ke seri rampai.

Perjalanan yang penat tpaku sangat beruas hati. Aku dan travel ke banyak negara, tapi perjalanan kali ni amat bermakna buat aku walaupun. Mungkin sebab first time aku travel secara backpacking, segala-galanya aku rancang sendiri dari A ke Z.  Mugkin juga sebab orang-orang johor yang baik (walaupun tidak mesra), dorang tak sesenang hati menaikkan harga makanan atau tambang teksi walaupun kami orang luar. Mereka juga akan bertanya jika nampak kitaorang yang terpinga-pinga masa nak cari bas.

Next time, i'allah aku akan datng lagi ke kota singa




Tiada ulasan:

Catat Ulasan